Dette regnearket inneholder tallene bak
figurene i kapittel 3 Migrasjon |
|
|
|
|
|
|
|
|
Figur 3.1A |
Brutto innvandring |
|
|
|
Figur 3.1B |
Registrerte asyls�kere |
|
|
|
Figur 3.3A |
Antall asyls�kere til E�S-landene og Sveits per kvartal |
|
|
|
Figur 3.3B |
Opprinnelsesland for asyls�kere til EU i 2015 |
|
|
|
Figur 3.4A |
Nettoinnvandring |
|
|
|
Figur 3.4B |
Nettoinnvandringen fordelt etter landbakgrunn |
|
|
|
Figur 3.5 |
Brutto innvandring fra Afrika, Asia og Latin-Amerika
2000-2014 |
|
|
|
Figur 3.6A |
Innvandringsgrunn for innvandrere i 2015 |
|
|
|
Figur 3.6B |
Andel som fortsatt er bosatt etter oppholdstid og
innvandringsgrunn |
|
|
|
Figur 3.7A |
Antall med innvandrerbakgrunn ved utgangen av �ret |
|
|
|
Figur 3.7B |
Andel av befolkningen pr. 1.1.2016 med innvandrerbakgrunn
etter aldersgruppe |
|
|
|
Figur 3.8A |
Framskriving av nettoinnvandring fordelt etter landbakgrunn |
|
|
|
Figur 3.8B |
Innvandrere og norskf�dte med to innvandrerforeldre |
|
|
|
Figur 3.8C |
Prosent av samlet befolkning |
|
|
|
Figur 3.9 |
Sysselsettingsrater i ulike land for innvandrere vs.
ikke-innvandrere for aldersgruppen 15-64 �r |
|
|
|
Figur 3.10 |
Andel sysselsatte blant flyktninger fra land utenfor Europa
etter utdanning og botid |
|
|
|
Figur 3.11 |
Sysselsettingsrater for
norskf�dte barn av to innvandrere og innvandrere med landbakgrunn fra Afrika,
Asia og Latin-Amerika og ikke-innvandrere |
Figur 3.12A |
Deltakelse i barnehage etter minoritetsbakgrunn, 2007 og
2015 |
|
|
|
Figur 3.12B |
Deltakelse i videreg�ende oppl�ring 2010-2015 |
|
|
|
Figur 3.12C |
Deltakelse i h�yere utdanning, etter alder og
innvandrerbakgrunn, 2015 |
|
|
|
Figur 3.13 |
Resultat ved avsluttet grunnskole etter innvandrerbakgrunn
og kj�nn |
|
|
|
Figur 3.14 |
�rlige nettoinntekter for offentlig forvaltning knyttet til
menn p� ulike alderstrinn og med ulik landbakgrunn |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|