Flere saker om temaet
Søket ditt gav 5 treff.
Sorter: Dato Beste treff Skriv inn søkeord for å sortere på beste treff
-
Regjeringens strømtiltak
30.12.2024 Artikkel Energidepartementet, Barne- og familiedepartementet, Finansdepartementet, Klima- og miljødepartementet, Kommunal- og distriktsdepartementet, Kultur- og likestillingsdepartementet, Kunnskapsdepartementet, Landbruks- og matdepartementet, Nærings- og fiskeridepartementetRegjeringen har innført en rekke midlertidige støtteordninger som hjelp til å håndtere de rekordhøye strømprisene. Her får du en oversikt over alle støtteordningene og hvor mye som er bevilget.
-
Momsfritaket for elektroniske nyhetstjenester forlenges til 2028
23.02.2022 Pressemelding Kultur- og likestillingsdepartementet, FinansdepartementetI 2016 ble Norge det første landet i Europa som innførte et avgiftsfritak for elektroniske nyhetsmedier. Fritaket sikret likebehandling av nyheter på papir og i elektronisk form, og fjernet et vesentlig hinder for innovasjon og omstilling i
-
Prop. 31 L (2021–2022) - Endringer i lov om film og videogram (oppheving av registrerings- og gebyrplikt mv.)
26.11.2021 Proposisjon Kultur- og likestillingsdepartementetProposisjonen inneholder forslag om å oppheve bestemmelsene i lov om film og videogram kap. IV som pålegger aktører som omsetter videogram i næring å registrere og merke videogram og betale gebyr for registreringen. Oppheving av kap. IV
-
Prop. 12 L (2019–2020) - Endringer i kringkastingsloven mv. (avvikling av kringkastingsavgift, rettelser av inkurier mv.)
08.11.2019 Proposisjon Kultur- og likestillingsdepartementetI proposisjonen foreslås det enkelte tekniske endringer i kringkastingsloven som følge av omleggingen av finansieringen av NRK, jf. Innst. 365 S (2018-2019), Meld. St. 17 (2018-2019) Mangfald og armlengds avstand — Mediepolitikk for ei ny tid, og
-
NOU 2017: 7 - Det norske mediemangfoldet
En styrket mediepolitikk for borgerne
07.03.2017 NOU Kultur- og likestillingsdepartementetUtvalget har vurdert mangfoldet i mediesektoren og konstaterer at det finner sted store, strukturelle endringer som følge av den teknologiske utviklingen, økt global konkurranse og mediebrukernes endrede adferd. I lys av disse endringene vurderer