Dette er finalistane til utmerkingane for sunnare kosthald

Dette innhaldet er meir enn 1 år gammalt.

Aktørar i matvarebransjen konkurrer om utmerkingar for særleg god innsats i arbeidet for eit sunnare kosthald. Tysdag kunngjorde helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol finalistane.

Matvarebransjen har forplikta seg til å legge til rette for sunne kosthaldsval gjennom intensjonsavtala for eit sunnare kosthald (helsedirektoratet.no).

Utmerkingane for sunnare kosthald er ein honnør til aktørar som gjer ein særleg innsats i dette arbeidet, og det blir delt ut prisar i kategoriane «sunnare produkt» og «sunnare marknadsføring».

– Det blir lagt ned mykje arbeid for å fremme dei sunnare vala og gjere kvardagsprodukta sunnare. Matvarebransjen er ein viktig samarbeidspartnar for oss på dette området, seier helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol.

Dette er finalistane

Det er kome inn sju nominasjonar i kategorien «sunnare produkt» og åtte nominasjonar i kategorien «sunnare marknadsføring». Nominasjonane er vurderte av ein eigen jury, som også har plukka ut finalistane. Blant fleire gode kandidatar, er dette finalistane.

Sunnare produkt

Finalistane i kategorien «sunnare produkt» er:

  1. Fjordland – Fisk i ferdigretter
  2. TINE – Mindre fett i Norvegia Original
  3. REMA 1000 – Grovt og godt

Grunngiving:

Dette er produktinnovasjonar som skal bidra til at forbrukar får i seg meir fisk og grove kornprodukt, og mindre metta feitt.

Ved å redusere innhaldet av metta fett i eit kvardagsprodukt som Norvegia når ein mange, også dei som ikkje er så opptatte av kosthald. Dette kan gjere ein forskjell for folkehelsa, og bidra til å redusere sosiale forskjellar i kosthald.

At det er eit stort utval å velje mellom, både av ferdigrettar og brød, kan bidra til at fleire spis meir av desse produkta, og dermed får i seg meir fisk og grove kornprodukt som er eit mål under intensjonsavtala.

Sunnare marknadsføring

Finalistane i kategorien «sunnare marknadsføring» er:

  1. Opplysningskontoret for frukt og grønt – Smaksdetektiv, 5 om dagen barnehage
  2. Meny – Fiskeknappen
  3. KIWI – Momskutt på fisk

Grunngiving:

Dei to førstnemnde finalistane i denne kategorien bidrar til auka kunnskap om mat myndigheitene ønsker at vi et meir av som frukt og bær, grønsaker og fisk og sjømat. Desse to finalistane har også valt å sette søkelyset på dei unge. Som vi veit blir matvanar danna tidleg, og begge initiativa appellerer til leik, læring og nysgjerrigheit hos dei minste.

Det tredje tiltaket viser at prisreduksjonar i kombinasjon med effektiv kommunikasjon har effekt på folk si åtferd når dei handlar. Lågare prisar på fisk fører til at fleire kjøper fisk oftare, som er i tråd med intensjonsavtala sine målsettingar.

  • Kristin Hollung, avdeling mat og helse, Nofima, juryleiar
  • Lars Erling Olsen, Institutt for markedsføring, Handelshøyskolen BI
  • Nanna Lien, avdeling for ernæringsvitskap, Universitetet i Oslo
  • Annechen Bahr Bugge, Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet

Helsedirektoratet har sekretariatsfunksjon for utmerkingane, men sit ikkje i juryen.

Vinnarane blir kåra i februar 2024

Vinnarane av intensjonsavtala sine utmerkingar blir kåra i februar 2024. Stad og tid blir annonsert seinare.

– Eg gler meg til å dele ut denne viktige prisen, og til å vidareføre det gode samarbeidet med matvarebransjen, seier Kjerkol.

Tilbakemeldingsskjema

Fant du det du lette etter?

Tusen takk for ditt svar!

Det er ikke deg, det er oss.

Det oppsto en uventet feil med serveren. Prøv igjen senere.