Avdeling for brukerstøtte

Brukerstøtte tilbyr service til alle brukere for alle tjenester. Servicen innebærer svar på henvendelser, bistand ved den enkeltes arbeidsplass, "servicetorg", kurs, kompetanseløft, og helhetlig brukerfokus ved utvikling av nye tjenester og veiledninger.

Avdelingen har følgende seksjoner:

  • Operativ brukerstøtte 1

    Operativ brukerstøtte 1 har ansvar for førstelinje brukerstøtte på alle DIOs plattformer, unntatt IT-tjenester for Utenriksdepartementet (UD).

  • Andrelinje brukerstøtte

    Andrelinje brukerstøtte fokuserer på teknisk brukerstøtte og hendelseshåndtering, i tett samarbeid med øvrige seksjoner.

  • Global brukerstøtte

    Global brukerstøtte tilbyr første- og andrelinje brukerstøtte til Utenriksdepartementet og utenrikstjenesten.

  • Brukerinformasjon og analyse

    Brukerinformasjon og analyse har ansvar for å utvikle brukerinformasjon og opplæringsmateriell, samt å samle brukerinnsikt og rapportere på prestasjonsmål (KPI-er).

  • Operativ brukerstøtte 2

    Seksjonen har ansvar for å ivareta en god brukerdialog og støtte brukerne gjennom bistand, veiledning og problemløsning. Seksjonen har et særskilt ansvar for førstelinje. Seksjonen samarbeider tett med de andre brukerstøtteenhetene.