Avdeling for kundesamarbeid

Avdelingen for kundesamarbeid er departementenes strategiske samarbeidspartner og har ansvar for kundedialog, porteføljestyring, prosjekter og tjenester. Avdelingen sikrer innsikt i kunde- og brukerbehov, slik at DIOs tjenester gir gode brukeropplevelser og bidrar til effektiv oppgaveløsning.

Avdelingen har følgende seksjoner:

  • Porteføljestyring og kunde

    Porteføljestyring og kunde har ansvar for utvikling, vedlikehold og forvaltning av samarbeidsavtaler med kundene, tjenestekatalogen og tjenesteporteføljen. Seksjonen identifiserer behov og muligheter for digitalisering av departementenes arbeidsprosesser. Tett dialog med kundene er en sentral del av arbeidet.

  • Prosjekter, aktiviteter og innføring

    Prosjekter, aktiviteter og innføring er DIOs kompetansemiljø for prosjektledelse, endringsledelse og innføringsledelse. Seksjonen sørger for effektiv gjennomføring av prosjekter, endringsprosesser og utvikling av tjenester. Den har også ansvar for DIOs operative porteføljestyring.

  • Felles tjenesteutvikling

    Felles tjenesteutvikling er DIOs kompetansemiljø for brukskvalitet, tjenestedesign, funksjonell arkitektur, løsnings- og informasjonsarkitektur, testledelse og kvalitetssikring. Seksjonen sikrer at DIOs tjenester utvikles i tråd med etablerte målbilder og leverer brukervennlige løsninger, basert på innsikt, brukertesting og dialog med brukerne.